Tuesday, January 17, 2012

Rugi Kalau tak Tengok!!

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum...di sini prof nk berkongsi mengenai amalan sunnah yang sering, selalu je kita lupa...
InsyaAllah yang pertama:
1. Setelah shj selesai Solat Fardu Subuh dan Maghrib, kakinya masih perlu berada dlm tahiyyat akhir (dalam kata lain; tawarruq), tidak berkata2, dan mengulang bacaan di bawah selepas solat (semasa wirid):

Ulang 10 kali
2. dan juga diikuti:
Ulang 7 kali
Selepas itu, baru lah kalau nak membebaskan kaki drpd duduk tahiyyat akhir/tawarruq, boleh atau pun masih lagi dlm duduk tahiyyat akhir

MasyaAllah!! Amalan nya mudah je...tapi ramai yg lupa [termasuk lah prof sendiri]...maka,kita sama2lah perlu berusaha ke arah merealisasikan Sunnah Rasulullah saw

“Barangsiapa yang menghidupkan sunnahku dizaman fasad (kerosakan ummat) akan mendapat ganjaran 100 syahid” - hadith Rasulullah saw
Risalah tulisan al-Fadhil al-Ustaz, al-Faqir ilallahil Qadir Muhadir Hj Joll mengenai 2 sunnah yg sering dilupakan utk mengetahui lebih lanjut,lebih jelas boleh didapati di sini: Klik untuk memuat turun
hehehe....anda semua dipersilakan disebar luas demi cnta kpd Nabi Muhammad Rasulullah dan mengambil berat sesama kengkawan...Prof insyaAllah dapat pahala, korang pun dpt pahala jugak...
Wassalam


Islam is colourless, none is blue, green, or any colour... ^^

No comments: